szpital

ZDROWIE I DOBRO PACJENTÓW NASZYM CELEM NADRZĘDNYM

Budowa kompleksowego szpitalnego systemu informatycznego w Szpitalu Powiatowym im. Jana Mikulicza w Biskupcu – II etap

 

„Budowa kompleksowego szpitalnego systemu informatycznego w Szpitalu Powiatowym im. Jana Mikulicza w Biskupcu – II etap”

 

Projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego

Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020

Całkowita wartość projektu: 1 928 701,15
Wydatki kwalifikowalne 1.769.632,60
Dofinansowanie 1.504.187,71

Zakup sprzętu informatycznego:

1. Ultrabook konwertowalny – 18 szt.

2. Komputer AIO o zwiększonej sterylności – 4 szt.

3. Tablet o zwiększonej odporności – POZ – 1 szt.

4. Drukarka mobilna – POZ – 1 szt.

5. Szafa stelażowa z wyposażeniem – 1 szt.

6. Zasilacz UPS do szafy stelażowej plus listwa zasilająca – 1 szt.

7. Drukarka opasek dla pacjenta – 3 szt.

8. Urządzenie MFP ze skanerem dokumentów – 3 szt.

9. Skaner dowodów osobistych – 5 szt.

10. Twarde dyski do serwerów – 6 szt.

11. Karty sieciowe do serwerów – 4 szt.

12. Moduły pamięci RAM do serwerów – 12 szt.

13. Karty rozszerzeń do serwerów – 4 szt.

14. Koncentratory do serwerowni – 48 portów – 2 szt.

15. Koncentrator– 24 portów – 1 szt.

16. Moduły pamięci RAM do serwera zapasowego – 6 szt.

17. Twarde dyski do serwera zapasowego – 2 szt.

18. Monitor medyczny przeglądowy – 4 szt.

19. Karta graficzna medyczna – 4 szt.

20. Zestaw komputerowy z klawiaturą i myszą – 61 szt.

21. Monitor LCD do zestawu komputerowego – 61 szt.

22. Zasilacz UPS do zestawu komputerowego, komputerów AIO i sieci komputerowej – 92 szt.

23. Zestaw komputerowy AIO – 15 szt.

24. Dysk twardy SSD 240 GB – 97 szt.

25. Akumulatory do zasilaczy UPS – 96 szt.

26. Drukarka laserowa monochromatyczna – 5 szt.

27. Drukarka laserowa kolorowa – 1 szt.

28. Urządzenie wielofunkcyjne laserowa monochromatyczna – 3 szt.

29. System zabezpieczenia bazy danych – 1 komplet.

30. System archiwizacji długoterminowej – 1 komplet.

 

Zakup oprogramowania:

1. Oprogramowanie HIS – moduł obchód – 18 szt.

2. Oprogramowanie anestezjologiczne OaiIT – 4 szt.

3. Oprogramowanie LIS – zakup licencji -1 szt.

4. Oprogramowanie dla pracowni diagnostycznej – 1 szt.

5. Oprogramowanie do identyfikacji pacjentów – 1 szt.

6. Oprogramowanie medyczne - Współpraca z czytnikiem dokumentów tożsamości – 5 szt.

7. Oprogramowanie e-usług – 1 komplet.

8. Oprogramowanie antywirusowe – 200 szt.

9. Oprogramowanie archiwizacji dokumentów – 3 szt.

 

 

Zakupione usługi:

1. Wdrożenie oprogramowania – 1 komplet.

2. Modernizacja sieci – 1 komplet.

3. Modernizacja strony www do standardów WCAG 2.0. – 1 komplet.

4. Chmura obliczeniowa (archiwum dokumentacji medycznej) – 1 komplet.

5. Kopia bazy danych – 1 komplet.

6. Podłączenie pracowni TK do systemu IMPAX wraz z uruchomieniem duplikatora – 1 komplet.

7. Przygotowanie danych DICOM do exportu do serwera PACS Alteris – 1 komplet.

8. Szkolenia pracowników – 1 komplet.

9. Przygotowanie Studium Wykonalności wraz z wnioskiem o dofinansowanie – 1 komplet.

10. Promocja – 1 komplet.

 

 

Uruchomiono następujące e-usługi:

1. e-Rejestracja mobilna – usługa umożliwia pacjentowi samodzielne umówienie wizyty u lekarza POZ, lub specjalisty za pomocą aplikacji na smartfony. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie dla pacjentów do samodzielnego pobrania na najpopularniejsze platformy (tj. Android, Apple, Windows). Aplikacja umożliwia integrację z kalendarzem w smartfonie i powiadamiania pacjenta o zbliżającym się terminie wizyty za pomocą standardowych mechanizmów wbudowanych w smartfon.

2. e-Wyniki – usługa umożliwia elektroniczną komunikację pomiędzy lekarzem POZ, lub specjalistą, a laboratorium w zakresie zlecania badań oraz zwrotu wyniku. Pacjent dodatkowo może samodzielnie zapoznać się z wynikami swoich badań po zalogowaniu się do swojego Elektronicznego Rekordu Zdrowia (EHR) jak i na stronie www.laboratorium.szpital-biskupiec.pl

3. Interakcje – usługa umożliwia pacjentowi sprawdzenie interakcji pomiędzy lekami, które pacjent zażywa. W przypadku wykrycia interakcji, pomiędzy lekami zażywanymi przez pacjenta, a nowo ordynowanymi, system medyczny wyświetli ostrzeżenie dla lekarza.

4. Terminarz leków - usługa zapewnia pacjentowi w ramach Indywidualnego Konta Pacjenta, dostęp do terminarza dawkowania leków, określającego dzień, porę dnia, sposób dawkowania poszczególnych leków. Terminarz jest uzupełniany automatycznie, na podstawie informacji o dawkowaniu, przesyłanych z systemu medycznego (ordynującego leki) oraz może być uzupełniany przez Pacjenta. Pacjent otrzyma automatyczne powiadomienia o konieczności zażycia kolejnego leku.

5. e-Uczulenia - możliwość wprowadzenia przez Pacjenta (w ramach Konta Pacjenta) informacji o substancjach aktywnych, na które jest uczulony. Dzięki temu lekarz w użytkowanym w poradni oprogramowaniu medycznym może automatycznie podczas tworzenia recepty otrzymać ostrzeżenia o możliwych reakcjach uczuleniowych.

6. e-Leki - Rozwiązanie pozwala na sprawdzanie on-line dostępności leków we wszystkich aptekach współpracujących w ramach platformy e-usług, poznanie ceny leków (jeśli apteka udostępnia) oraz przesłanie on-line zamówienia do apteki. Po wysłaniu zamówienia pacjent otrzymuje automatycznie powiadomienia e-mail, informujące o statusie zamówienia. Sprawdzanie dostępności leków i ich internetowe zarezerwowanie w aptece jest możliwe za pośrednictwem Indywidualnego Konta Zdrowotnego, jak również dla pacjentów nieposiadających Konta. W przypadku pacjentów zamawiających leki on-line za pośrednictwem Konta, gromadzona jest automatycznie historia zamówień leków.